[278 slov, 70 sekúnd]
Dni, keď sme medzi marketing a reklamu dávali „rovná sa“, sú dávno preč. Verejný priestor je zahltený reklamou a internet dal ľuďom možnosť priamo so značkou interagovať – tešiť a brániť sa jej, konzumovať ju, spoluvytvárať ju, aj ju otvorene hejtovať. Nemá viac zmysel veriť tomu, že reklama v televíznom spote sama pohne ľuďmi. No pre biznis to nie je limit ale príležitosť robiť veci lepšie, s ohľadom na skutočné túžby ľudí. Pre tých, ktorí sa venujú značke, je to priestor pre skutočnú spoluprácu.
Ak od agentúr (či kreatívcov vôbec) očakávame zázračné riešenia, ktoré prinesú náhly zvrat v predaji, je to naivné a vlastne neférové, a v neposlednom rade – je to prekonaný mýtus. Hlavne preto, že marketing aj reklama samotná viac nie je len o kreatívnom nadaní, ale najmä o schopnosti precítiť, porozumieť a pomôcť.
Neznamená to nič iné ako skutočne spolupracovať, nie predstierať partnerstvo (kvôli mesačnému paušálu na strane agentúry alebo výkazom voči manažmentu na strane klienta). Partnerstvo treba vytvárať, udržiavať a povzbudzovať – teda skutočne „žiť partnersky“. Ak hľadáme ľudí na marketing (kolegov do tímu), či agentúru (kolegov na druhú stranu ekonomického vzťahu dodávateľ / odberateľ), potom ich musíme naozaj vnímať ako partnerov. Nie géniov, ktorí majú z klobúkov vyťahovať zázračné riešenia, ale ľudí ochotných a schopných žiť problémom značky. Je to záväzok absolvovať spolu „ups & downs“, robiť zároveň chyby aj dobré veci, ale vydržať spolu tvoriť značku: teda vytrvať v presvedčení, že to pre ľudí bude mať zmysel. Fakt už je čas prestať premýšľať o „výbere dodávateľa“ a namiesto toho „vyberať dlhodobého partnera.“
Tender je legitímnym hľadaním najlepšieho riešenia medzi množstvom ponúk, no nemá zmysel hľadať najlepšiu reklamu. Má zmysel hľadať si k sebe ľudí, ktorí sú ochotní pomáhať na základe hlbokého porozumenia.